Werking van de  kleuterschool

De laatste jaren is er binnen (kleuter)onderwijs veel veranderd:

• er worden andere accenten gelegd bij het kijken naar en opvolgen van kinderen
  • we zien dat de motorische ontwikkeling van kinderen achteruit gaat waardoor het schrijven in de lagere school moeizamer verloopt
  • we werken sinds vorig schooljaar met een nieuw leerplan dat ons vraagt om meer vanuit het kind te vertrekken om zo zijn ontwikkeling te stimuleren

Van een school wordt verwacht dat we het onderwijs aanpassen aan de wereld waarin we leven en kinderen klaarmaken voor de toekomst. We willen dit niet doen zonder u mee te nemen in het verhaal, zodat u begrijpt waarom sommige zaken anders gebeuren dan vroeger.

Daarom gaven we op dinsdag 11 februari hierover een infoavond. De presentatie van deze avond kunt u hier vinden.